Wednesday, December 07, 2011

Kau ada dengar pasal cinta?

Hei, kau ada dengar pasal cinta?
Semua orang tanya,
"Mana cinta?"
"Cinta tu apa?"
"Betul ke cinta tu buta/palsu/sementara/telah ditentukan?"
Sebenarnya,
Cinta malas nak jawab,
Sebab selama ini dia ada dengan semua orang,
Semua orang buat tak peduli,
Semua orang buat-buat tak nampak.
Dia pun malas la.
Sebab selama ini,
Kalau seseorang bersama cinta,
Mesti dia mahu cinta yang lain dari apa yang ada dengannya.
Jadi,
Cinta pun buat keputusan:
"Lepas ni, aku nak senyap-senyap je.
Kalau dia perasan aku ada, baguslah.
Tapi kalau dia masih buat-buat tak nampak, aku akan diam je."
Begitulah.
Tunggulah sampai mati pun, aku rasa, cinta tak akan kata apa-apa.
Lebih baik kau sendiri yang pergi kat cinta, tanya dia apa hal.
Tu pun,
kalau cinta nak cakap dengan kau la.
nur_aqli 

Hari ni takde apa nak buat. Jadi aku merepek kat blog. Maaf ok.

No comments: