Thursday, August 10, 2017

Doaku

Ya Allah,
aku mengadukan kepadaMu kesunyian diriku..
Kesunyian yang menggigit walau dikalangan orang yang ramai..
.
.
Ya Allah, aku mengadukan kepadaMu keletihan diriku,
Masa yang diisi dengan kesibukan-kesibukan kosong,
Untuk memadam kenyataan yang mencengkam.
Namun bagaimana keletihan ini akan berakhir,
bila sebenarnya jiwalah yang lelah?
.
.
Ya Allah,
Maha Pelindung hamba-hambaNya yang lemah,
Lindungilah aku, jangan Kau biarkan aku terhina dihadapan manusia..
Amankan aku dari mereka yang meresahkan jiwaku, menyesakkan dadaku dan memenatkan kudratku..
Amankan aku dari mereka yang bertentangan jiwa mereka dengan jiwaku,
Jauhkan aku dari mereka ya Allah,
Hanya padaMu aku taat dan aku bersujud,
Selamatkan takdirku dari bergantung pada mereka ataupun diriku sendiri..
Aku hanya ingin bergantung harap padaMu ya Allah..
.
.
Ya Allah,
Aku mengadukan kepadaMu kerinduan hatiku
pada perkara dan masa yang telah lalu
dan pada perkara dan masa yang belum berlaku lagi..
Doa harapan ini hanya Kau yang Maha Mengetahui..
Hanya padaMu aku menyerahkan diri ini,
kerana
Sesungguhnha Laa ilaha illallah, laa haula wala quwwata illa billahil 'aliyyil 'adzim..

Ya Allah,
Ampunilah diriku dan berlembutlah dengan takdirku..
Aku hanya hambaMu yang lemah, cuma menunggu dijemput pulang dalam ketenangan
Aamin..

No comments: